1 dan / 4 panela
20+ sudionika u programu
Inspirativne prezentacije i dinamične rasprave
10. rujna 2020., Hrvatski kulturni dom na Sušaku, grad Rijeka
UPGRADE 1.0
Napredak u ostvarenim digitalnim projektima 2019/2020 i kako dalje
9:00-9:10
Pozdravni govor
• Vojko Obersnel, gradonačelnik, grad Rijeka
9:10-9:50
PANEL Što smo postigli u zadnjih godinu dana i kako dalje? – Q&A
• Velimir Žunac, državni tajnik, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
• Bernard Gršić, državni tajnik, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva
• Vojko Obersnel, gradonačelnik, grad Rijeka
Godina u retrospektivi je bila obećavajuća. Broadband, Centar dijeljenih usluga, projekti kroz EU fondove, samo se neke od planiranih velikih stvari koje su bili u fokusu i države i gradova kako bi se lokalna zajednica podigla na višu tehnološku razinu. Dosta toga se uspješno razvijalo no sada projekte, posebno o novim okolnostima, treba prilagoditi novoj normali.
Digitalna pismenost za digitalno društvo
9:50-10:10
Kako Rijeka educira građane za digitalno društvo
• Jadran Mandekić, Voditelj projekta “Rijeka-zdravi grad”, Grad Rijeka
Rijeka je pokrenula nekoliko uspješnih projekata digitalnog opismenjivanja građana kako bi im pomogla da koriste digitalne usluge. Kako je izgledao projekt i koji su rezultati? Što mogu drugi prekopirati u vlastitoj sredini?
10:10-10:50
Panel: Digitalni građanin – Što je potrebno?
• Tomislav Adamović, predavač i voditelj, stručni studij Računarstvo, Veleučilište u Bjelovaru • Ana Ćosić Pajurin, pomoćnica pročelnika, Sektor za internetsku komunikaciju, promotivne aktivnosti i vizualni identitet Grada, grad Zagreb • Igor Ljubi, voditelj, Služba za razvoj zajedničkih aplikativnih rješenja, SDURDD • Tatjana Perše, voditeljica, Služba za eUpravu, grad Rijeka • Ivana Radenović, diplomirana knjižničarka, Knjižnice grada Zagreba
Digitalno društvo ne može postojati bez digitalno pismenih građana. Kao društvo pronašli smo se u situaciji pandemije i “zaključavanja” kada su se usluge ubrzano počele digitalizirati kako bi smanjili mogućnost širenja zaraze među populacijom. No, ne može se reći da zadovoljavajući postotak građana koristi ili zna koristiti digitalne usluge. Posebno se to odnosi na stariju populaciju.
Koliko je građana uopće digitalno pismeno? Kako ubrzati edukaciju? Koji su uspješnih projekti digitalnog opismenjivanja i što se može naučiti iz njih?
10:50-11:20
PAUZA ZA KAVU
SMART CITY HR
11:20-11:50
Alba Iulia: Find your greatness, Europe’s first strategic brand building program for smart cities, financed through URBACT III
• Maria-Elena Seemann, Public Manager International Affairs, Alba Iulia Municipality
Lokalna zajednica u Rumunjskoj, grad u pokrajini Transilvaniji, s približno 74.000 stanovnika je sredinom 2018. proglašen finalistom državnog priznanja ‘Business Review Awards 2018’ za napore u transformaciji u prvi rumunjski pametan grad. Njihovi ambiciozni planovi uključuju razvoj testiranje i implementaciju preko 100 pametnih rješenja
12:00-12:30
Javni prijevoz kao okosnica razvoja pametnog grada.
Projekt digitalnog upgradea za plaćanje usluga. Prezentacija istraživanja.
12:35-12:55
Kako otvoriti digitalne e-Usluge grada kroz konkretne primjere
• Tihomir Markulin, voditelj službe za korisnike, Carnet
• Robert Vurušić, direktor, Vizibit
Građani sve više izbjegavaju gužve i čekanja na šalteru – posebno u doba COVID 19. Oni traže digitalne usluge on-line, brzo servisiranje njihovih potreba i jednostavnu administraciju. Kroz uspostavu platforme za upravljanje digitalnim transakcijama, grad može osigurati jedinstvenu kontaktnu točku, digitalni korisnički pretinac, za razmjenu svih pravno valjanih dokumenata sa svojim građanima i poslovnim subjektima.
Primjer takvog sustava prikazat ćemo na uspješno provedenom EU financiranom projektu opremanja 1400+ škola s IT opremom. Pokazat ćemo kako je CARNET uspio provesti projekt u samo nekoliko mjeseci kroz digitalnu kolaboraciju, razmjenom digitalno potpisanih i pravno valjanih dokumenata, koji uključuje 4 strane: gradove, škole, Ministarstvo i sam CARNET kao nositelja izvedbe. Ujedno ćemo pokazati implementirani sustav digitalnog grada koji je objavio svoje e-Usluge on-line.
13:00-13:20
Dialog upgrade – Smart city chatbot
• Maja Purgar, Viša stručna suradnica za pristup informacijama i javnost rada, Grad Karlovac / Ured gradonačelnika
Korona kriza i fizičko distanciranje za Grad Karlovac značila je dodatni iskorak u digitalni dijalog građana i gradske uprave. Ovakav upgrade u digitalnom dijalogu pionirski je u regiji u sektoru JLS, ali gradska uprava odlučna je ostati pouzdan servis i kvalitetna podrška građanima u čemu će pridonijeti projekt virtualnog pomoćnika u web i Viber zajednici Grada Karlovca rađen u suradnji s tvrtkom BonsAI d.o.o.
13:20-14:20
RUČAK
Kako do kvalitetne cITy usluge iliti digitalno razvijenog grada?
14:20-15:20
Panel: Optimalna organizacija pametnih usluga
• Saša Bilić, predsjednik Uprave, APIS IT
• Željko Jurić, pročelnik, Zavod za informatičku djelatnost, Rijeka
• Damir Medved, manager, Business Development for Smart City, AI, Blockchain…, Ericsson Nikola Tesla
• Dubravka Mendeš Poljak, voditeljica, Služba za digitalnu strategiju, grad Zagreb
• Tina Ragužin, član uprave, Smart Ri – Centar kompetencija za pametne gradove
Veliki problem u digitalnom razvoju (pametnih) gradova je osigurati optimalnu, kvalitetnu i cost effective uslugu. Uz to, problem kvalitetnih informatičkih kadrova prisutan je na svima razinama. Često to sprečava posebno manje gradove da osiguraju kvalitetnu digitalnu usluga za svoje građane. Kako postaviti najbolju IT uslugu uz minimalne troškove? Da li je rješenje Centar dijeljenih usluga na lokalnoj razini?